Kontakt oss om billån og fritidslån

Her har vi samlet de vanligste spørsmålene vi får til daglig.

EKSISTERENDE LÅN

Telefon: 210 83 400

Åpningtider: Man-fre: 08:00-18:00

Åpningstider: Lørdager: Stengt

NYTT LÅN

Telefon: 210 83 100

Åpningstider: Man-fre: 08:00-21:00

Åpningstider: Lør: 10:00-16:00

Kan jeg etablere avtalegiro på lånet?

Ja, det kan du. Dette kan du gjøre ved å søke opp Santander som tilbyder i nettbanken - du vil behøve KID- og kontonummer for å fullføre etableringen.
En avtalegiro bruker normalt fire til seks uker før den tar i mot trekk, vi ønsker derfor å gjøre deg oppmerksom på at første betaling etter at avtalegiro er opprettet som oftest må betales manuelt. Din bank er behjelpelig med å etablere avtalegiro dersom du behøver bistand.

Kan nedbetalingstiden på mitt lån forlenges?

Kontakt kundeservice på tf: 210 83 400 for behandling av søknad om forlengelse av nedbetalingstid.

Jeg mangler KID-nummer, hvordan fullfører jeg betalingen?

Dersom du ikke har KID-nummer kan du merke betalingen med ditt lånenummer som melding til mottaker og henvise til måneden betalingen gjelder for - eksempelvis "betaling januar - 12-34567"

Hvordan skal jeg forholde meg når jeg har fått skade på bilen min?

Ta kontakt med forsikringsselskapet hvor du har kaskoforsikring, slik at skaden blir taksert. Deretter må skaden utbedres på et verksted som forsikringsselskapet godkjenner. Vi trenger ingen beskjed om dette da dette er en sak mellom deg og forsikringsselskapet. Skadesummen utbetales ikke til kunden så lenge det er finansiering/tinglyst salgspant i bilen.

Kan jeg få betalingsfritak?

Som kunde i Santander har du mulighet til å få inntil tre betalingsfrie eller avdragsfrie måneder pr 12 måneders periode. Kriteriene for å få betalingsfritak er at lånet er betjent i seks måneder og at man er a jour med betalingene.
Dersom du har en medskyldner på lånet med annen postadresse enn deg selv, trenger vi en skriftlig aksept av medskyldner.
OBS! Har man fått innvilget betalingsfritak, er det viktig at avtalegiro stoppes i perioden.

Kan jeg innbetale ekstra på lånet?

Ja, man kan innbetale ekstra dersom man ønsker det. Måten dette gjøres på er at man betaler til samme kontonummer, og merker betalingen med kidnummer, bruk for eksempel kidnummeret på siste mottatte terminvarsel.

Kan jeg slippe å betale full kasko på bilen min?

Dersom du har en god betalingshistorikk og lånesaldo er under 150.000,- kan du søke om å få endre lånet ditt til et Kaskofritt lån.