Kundeservice
Har du oppdatert din kundeinformasjon?
Vi i Santander kontakter deg som kunde der vi ber om oppdatert personlig informasjon. Vi gjør dette i arbeidet mot hvitvasking og økonomisk kriminalitet.
Pass opp for svindel!
Dessverre hender det at aktører med uærlige hensikter utgir seg for å være Santander. Ha disse punktene i bakhodet, så reduserer du mulighetene for å bli utsatt for svindelforsøk.
Velg produkt
- Jeg er økonomisk rammet av Covid-19
- Søke om avdragsfrihet på lån
- Søke om betalingsutsettelse på lån
- Søke om avdragsfrihet eller betalingsutsettelse på kredittkort
- Mer informasjon om hva Santander gjør i forbindelse med Covid-19
- Hvor kan jeg finne betalingsinformasjon?
- Hvor mye gjenstår det å betale på lånet mitt?
- Hvordan sjekker jeg at innbetalingen er mottatt?
- Hvordan sjekker jeg saldoen min?
- Kan jeg endre kredittgrensen min?
- Hvor kan jeg finne betalingsinformasjon?
- Kan jeg få en betalingsfri måned?
- Hvordan sjekker jeg at innbetalingen er mottatt?
- Hvor mye gjenstår det å betale på lånet mitt?
- Hvordan sjekker jeg saldoen min?
- Hvordan overfører jeg penger til kontoen min?
- Hvor lang tid tar det før pengene er inne på konto?
- Hvordan beregnes rentene?
- Er pengene mine trygge hos Santander?
- Hvem kan få konto hos oss?
- Hvor kan jeg finne betalingsinformasjon?
- Hvordan sjekker jeg at innbetalingen er mottatt?
- Hvordan sjekker jeg saldoen min?
- Kan jeg endre kredittgrensen min?
- Hva gjør jeg hvis jeg mister kortet?
- Hvordan avslutte kortet?
- Hva er omregningskurs for utenlandsk valuta?

Slik fungerer gjeldsregisteret
Lurer du på hva gjeldsregisteret er og hva det vil bety for deg som Santander-kunde?
Les mer om gjeldsregisteretUnngå svindel
Dessverre hender det at aktører med uærlige hensikter utgir seg for å være Santander - Husk på disse punktene, så er du litt tryggere.
- Santander vil aldri ringe, sende mail eller sende sms for å be om sensitive opplysninger som fødsel- og personnummer
- Får du en mail eller sms der du blir spurt om å trykke på en lenke, vær skeptisk og ikke trykk på denne uten at du vet at den er fra Santander
- Er du usikker på om det er Santander som tar kontakt med deg - ta kontakt med oss for å få det bekreftet
- Har uhellet skjedd og du har blitt utsatt for svindel der lån, kreditt eller kort fra Santander er involvert? Kontakt oss på mail: phishing@santanderconsumer.no eller telefon 21 08 30 00
Hvis du har vært uheldig og delt informasjon med en trusselaktør, må du gjøre følgende:- Sjekk alle e-poster, brev eller anrop du mottar nøye, spesielt de som omhandler «kjøp» eller «lån».
- Vi oppfordrer deg som har blitt rammet til å anmelde ID-tyveriet til politiet.
- Den nasjonale ressursen for ID-tyveri i Norge finner du her: https://nettvett.no/jeg-har-blitt-utsatt-for-id-tyveri/
- Vi anbefaler også at du sperrer deg hos kredittbyråer, sperre kort (er), og om nødvendig bytter passord på BankID.
Håper dette kan være til hjelp!
