Tilgjengelighetserklæring
Vurdering av tjenesten
Tilgjengelighetserklæringer for våre kunder
For hjemmesiden
Les tilgjengelighetserklæringen for Santander.no
For nettbanken
Les Santanders tilgjengelighetserklæring for nettbanken.
Tilbakemelding på vår tilgjengelighet
Hvorfor digital tilgjengelighet er viktig
Ifølge WHO lever rundt 16 prosent, derav 1 av 6 av den globale befolkningen med et "betydelig handikapp". (åpner i nytt vindu) Dette tallet vil kun øke grunnet av blant annet en aldrende befolkning.
Manglende digital tilgjengelighet medfører også økte administrative kostnader, da personer som selv kunne ha håndtert situasjonen, må kontakte kundeservice eller andre administratorer for å få hjelp til å løse oppgaver.
Tilgjengelighet handler ikke bare om syn, hørsel eller mobilitet - kognitive og midlertidige funksjonsnedsettelser påvirker også hvordan folk bruker digitale tjenester.
For personer med nedsatt funksjonsevne kan god digital tilgjengelighet være avgjørende for å få tilgang til offentlige tjenester. Men tilgjengelige nettsteder og apper er til fordel for alle: De er ofte raskere, enklere å bruke, enklere å vedlikeholde og reduserer byrden for administratorer.