Santander har sammen med resten av bankene i Norge oppgradert e-fakturaløsningen til den aller nyeste versjonen - eFaktura 2.0.
Hva betyr oppgraderingen?
For at du som kunde skal få glede av oppgraderingen er det viktig at du logger deg inn i nettbanken til din primærbank og velger "ja takk til alle" under eFaktura fanen.
Det som da skjer er at bedrifter, som banker, forsikringsselskaper og strømleverandører alltid vil sende regninger som eFaktura, så lenge de tilbyr dette.
Nytt med eFaktura 2.0 er at det kun er hovedeier av en avtale som vil motta efaktura, og det vil ikke lengre være mulig for andre, for eksempel en medlånetaker, å motta faktuaren.
Å få regninger som eFaktura rett inn i nettbanken betyr:
- Det er lettere å få betalt fakturaen til rett tid
- Faktuaren er ferdig utfylt, og ligger kun til godkjenning i din nettbank
- Du får mulighet til å kontrollere at alle summer stemmer før betalingen gjøres
Hvilken betydning har eFaktura 2.0 for deg som kunde hos Santander?
Har du tidligere mottatt efaktura fra Santander, men opplever nå å få faktura i postkassen? Da kan du logge deg inn i banken du betaler fra og velge efaktura fra alle tilbydere, her vil du også finne mer informasjon om endringen.
Dersom du i dag mottar faktura på epost, men ønsker efaktura, da må du i tillegg til å oppdatere i nettbanken ta kontakt med kundeservice, som vil hjelpe deg med endringen.