Banken trenger mer informasjon

Alle banker i Norge er pålagt å innhente litt mer informasjon fra sine kunder.

De norske myndighetene har bedt alle banker om å innhente kundeinformasjon på en kontinuerlig basis. Vi ønsker derfor at alle våre kunder hjelper oss med å oppdatere deres personlige informasjon. Dette sikrer at vi har god kunnskap om våre kunder og kan bedre beskytte banken og våre kunder mot økonomisk kriminalitet. 

Last opp etterspurt dokumentasjon

Har du fått spørsmål om å laste opp etterspurt dokumentasjon fra Santander. 
Det gjør du ved å klikke på lenken under. 

Last opp etterspurt dokumentasjon

Hva skjer hvis jeg ikke oppgir min informasjon?

Det er viktig at du oppdaterer dine detaljer for å sørge for at vi har kundeinformasjon som er korrekt. Dersom du ikke fyller inn kundeskjema innen fristen, vil vi i første omgang sende påminnelser på sms og epost.

Dersom du ikke besvarer spørsmål etter gjentatte påminnelser, vil vi i ytterste konsekvens være pålagt å avslutte ditt kundeforhold med Santander. Det er derfor viktig at du svarer ut etterspurt informasjon fra oss.  

Hva innebærer en oppsigelse av kundeforholdet? 

Ved oppsigelse av kundeavtalen vil alle dine produkter hos oss bli avviklet. Dette innebærer at kontoer og kort du måtte ha hos oss blir sperret. Du vil ikke ha adgang til å oppta nye lån eller benytte våre produkter eller tjenester før du leverer nødvendig informasjon. Eventuelle utestående lån vil umiddelbart forfalle.

Hvorfor trenger vi oppdatert informasjon?

Grunnet ny lov og økt fokus på hvitvasking i EU må vi med jevne mellomrom oppdatere informasjonen om alle våre kunder. 

Vi ønsker å presisere at vi på ingen måte mistenker at du som kunde har gjort noe ulovlig.

Tusen takk for din hjelp.  

PS. Står du fast og trenger hjelp? Ring oss på:  21 08 30 00

Illustration av en bärbar dator

Slik oppgir du din informasjon

Hvordan blir jeg kontaktet?

Alle kunder vil motta kommunikasjon om å fylle ut sine detaljer i et kundeskjema enten via epost, sms eller brev. Dersom vi ikke hører fra deg, vil vi sende oppfølgingskommunikasjon for å sørge for at du får mulighet til å svare ut forespurt informasjon.

Hva vil dere spørre meg om?

Vi vil be deg om å fylle ut litt personlig informasjon, samt produktrelaterte detaljer. Noe av det du kan forvente er blant annet spørsmål om:

  1. Navn, adresse og statsborgerskap
  2. Arbeidsforhold
  3. PEP deklarering
  4. Informasjon om hvilke midler du bruker til innskudd eller nedbetaling av lån
Slik oppdaterer du via nettbanken

Dersom du har mottatt kommunikasjon fra oss om å bruke nettbanken til å svare ut spørsmål kan du gjøre det ved å logge inn i nettbanken. Husk å ha din BankID klar!